Juhi tähelepanu

Koolitaja Signe Ventsel on ikka öelnud, et "alati on aega, kui fookus on paigas".

Tänases kiires elutempos oleme pidevalt hädas oma ajakasutusega, aga tegelikult on küsimus hoopis keskendumises olulisele. Tänu digitehnoloogia tormilisele arengule oleme kogu aeg kursis sellega, mis meie ümber toimub. Me enam ei mõtle sellele, et peaks aega võtma info saamiseks ja kogumiseks. Iga uudis ja teadmine on ainult mõne hetke ja sõrmeliigutuse kaugusel. Need aga, kes meile kõike seda infot vahendavad, teevad tohutult tööd selle nimel, et kasvõi korraks nende veebilehele jõudes jääksime sinna püsima võimalikult kauaks. Selleks palgatakse sadu ja tuhandeid psühholooge, programmeerijaid, insenere, testijaid ja turundajaid, et meid “konksu” otsa saada. Ja nad teevad seda paganama hästi!

 

Äri edu sõltub tähelepanust

Me elame tähelepanumaailmas ja kõik ärid püsivad ainult tänu tähelepanumajandusele. Me võime toota ülimalt ägedaid tooteid või pakkuda väga kasulikke teenuseid, aga kui keegi meid ei märka, meist midagi ei tea, lõppeb äri varem või hiljem. Me ei keera enam kella tagasi ja tehnoloogiat aeglasemaks ei tee. Küll aga me inimestena saame võtta aega selleks, et fookust õigeks sättida. Nagu fotograafidki peavad selleks esmalt objektiivi veidi kaugemale ja siis jälle lähemale keerama. Äris tähendab see seda, et esmalt tuleb eksida, sellest õppida ja parandusi teha ning siis suund jälle selgemaks sättida. Inimese aju on loodud õppima ainult vigadest. Kui kogu aeg läheb hästi ja veatult, võib üks hetk eksides maa jalge alt kaduda ja oleme põlvili mudas. Tugev ei ole mitte see, kes kunagi ei kuku, vaid kes pärast kukkumist püsti tõuseb, ütleb idamaa tarkus.

 

Teadmatus on kõige hullem

Mida rohkem infot, seda rohkem segajaid ja segadust. Juhi roll on luua töötajatele parimad tingimused parima tulemuse saavutamiseks. Väliste segajatega on veidi lihtsam, sest neid saab enamjaolt füüsiliselt muuta. Mis aga kellegi peas toimub, on võimatu sisse näha. Ainus võimalus on küsida. Nii nagu koolis küsib õpetaja õpilastelt tagasisidet kontrolltööde ja eksamite näol, tuleb juhil suhelda oma inimestega saamaks teada, mis on hästi ja millistest vigadest on võimalik õppida. Tagasiside puudust nimetataks teadmatuseks. Sellega on inimese ajul kõige raskem toime tulla. Alustada tuleks iseendast. Kui vähegi võimalik, ära ole ise segaduse tekitaja. Anna teada, mis hästi, mis halvasti, mida muuta, mida mitte. Teiseks – küsi! Ära eelda, et teised mõtlevad samamoodi nagu sina.

 

Õnneks oleme inimestena elu lõpuni õppimisvõimelised. Muutused on vaevalised ja nõuavad palju energiat, aga seda ainult alguses. Iga järgmine samm on lihtsam. Ühel hetkel toimime juba automaatselt ja märkamatult. Esimene samm on kõige olulisem.

 

Võta julgelt ühendust või loe lähemalt:

 

Facebook: Tauri Tallermaa koolitused

Instagram: tauritallermaa_koolitused

Koduleht: www.tallermaa.ee


Eelmine
Milleks seda mälu üldse vaja on!?
Järgmine
Uus raamat mälust ja õppimisest

Vastused puuduvad

Email again: